8 věcí, které byste měli v roce 2017 udělat pro rozvoj své advokátní kanceláře

Pokud patříte mezi ty, kteří touží neustále hledat cesty jak zlepšovat svou právní praxi, začátek nového roku je ideální čas jak na to. Zrekapitulujte úspěchy a neúspěchy minulého roku a zamyslete se nad tím, co a jak můžete v příštích 12 měsících zlepšit. Tipy na zlepšení vám přinášíme v tomto článku.

1. Rozvíjejte kontakty s klienty. Zaveďte CRM systém

Vezměte si příjmy z prodeje za minulý rok a data zanalyzujte. Kteří klienti přinesli nejvíce příjmů? Jaké služby se nejvíce prodávaly? Jaké naopak méně a co úplně přestat dělat? Podle toho jaké odpovědi padnou,, se letos zařiďte. Zpravidla existují 3 možnosti jak rozvíjet vztahy s klienty a tím zvyšovat své příjmy: oslovit větší počet potenciální zákazníků, zvýšit konverzní poměr z potenciálního klienta na klienta nebo zvýšit hodinovou sazbu. Třetí možnost není vždy nejlepší, protože může stávající klienty odradit. První možnost obnáší (nemalý) rozpočet na marketing. Proto nejlepší cestou, jak zvýšit prodeje, je přeci jen zaměřit se na zvýšení konverzního poměru u současných potenciálních zákazníků, které máte. Zlepšete komunikaci s těmito klienty, žádejte od nich zpětnou vazbu a v neposlední řadě zaveďte CRM systém.

Jak na to?

Účelem systému CRM systém je vytvořit strukturované prodejní procesy CRM a zajistit, že každému kontaktu bude věnována taková pozornost, aby došlo ke konverzi. Na CRM existuje v dnešní době již plno aplikací. Při jejím výběru byste však měli mít na paměti, že se vám s ní má dobře pracovat. Nemá smysl mít robustní CRM, který nakonec nepoužíváte. Tipy na CRM systémy se dozvíte v tomto článku.

 2. Objevte díru na trhu

Zaručeným úspěchem pro růst advokátní kanceláře je nalezení oblasti na trhu, v níž existuje nejméně konkurence. Neustálý posun a změny všude okolo nás vytváří prostor pro rozvoj nových oblastí práva, které stojí za to prozkoumat a vytvořit novou specializaci vaši advokátní kanceláře.

Proč?

Vytvořením specializace na novou oblast se velice záhy stanete autoritou na tuto oblast. Budete mít více objednávek. Ozvou se vám noví obchodní partneři. Budete přednášet. A budete mít vyšší příjmy.

3. Udělejte redesign svého webu

Pokud jste jako většina advokátů, máte pravděpodobně zastaralý webdesign nebo vám na webu chybí informace o specializaci, kterou jste v období od spuštění webu zavedli. V horším případě web ani nemáte. Uvědomte si ten paradox. Svého klienta byste do nepěkné kanceláře plné nepořádku byste nepozvali. Tak se stejným způsobem postavte i k webu. Web je výkladní skříní vaší advokátní kanceláře. Vidí ji každý, kdo na netu je. Což je v dnešní době téměř každý. A podle toho by také měl vypadat.

Jak na to?

Správně postavený web či zrealizovaný redesign webu by vám měl přinést další příjmy. Získáte nové kontakty pomocí SEO, zvýšite konverzní poměr a v neposlední zlepšíte vnímání své značky. Došlo-li ve vaši kanceláři od doby spuštění webu k podstatným změnám nebo web nemáte vůbec, měl by být jeho redesign či tvorba v roce 2017 prioritou. Více o doporučených platformách pro tvorbu webu advokátní kanceláře nebo rady pro případ, že nevíte kde začít, se dozvíte zde.

4. Potkávejte se s kolegy advokáty

Rozhodnout se začít budovat svou právní praxi chce hodně odvahy a disciplíny, proto je pochopitelné, že většinu času věnujete rozvoji klientely, tvorbě produktů, zpracovávání případů a klientskému servisu. Čímž se do jisté míry dostáváte do izolace, která je však dlouhodobě neudržitelná. Nezapomeňte se proto setkávat se svými kolegy advokáty. Jednak vás to osvěží a jednak nikdy dopředu nevíte, jakou obchodní příležitost spolu rozvinete.

5. Zlepšete svoje sociální sítě

Stejně jako web máte pravděpodobně i profily na sociálních sítích jako například LinkedIn, Facebook, Twitter atd. Udržujete je aktuální? Postujete pravidelně? Získáváte followery, liky? Pokud ne, měly by být sociální sítě zahrnuty do vašeho marketingového plánu pro rok 2017. Zvlášť máte-li praxi zaměřenou na spotřebitele. Lidé na sítích tráví většinu svého času a rok od roku se tento poměr zvyšuje.

Jak na to?

Online marketing je o tom, dát o sobě vědět. Tím, že budete aktivní na sítích, zvýšíte povědomí o vaši advokátní kanceláři a přilákáte více klientů. Vyzkoušejte také jiné nové sítě, možná se budou k vaší specializaci hodit více.

6. Začněte dělat emailové kampaně

Emailový marketing je jednou z nejefektivnějších cest jak být v kontaktu s větším publikem. Email je soukromějším a osobnějším médiem než sociální sít, zároveň nezasahuje do soukromí tak jako telefonní hovor nebo smska.

Jak na to?

Emailový marketing není složitý a už vůbec ne nákladný, zvlášť když používáte oblíbenou aplikaci MailChimp. Můžete si tu nastavit seznamy klientů podle různých kritérií a následně jim posílat cílené emaily. Ideálně pravidelně, jednou nebo dvakrát do měsíce. Oslovovat klienty a přitom neporušovat zákony ani stavovské předpisy je samozřejmostí.

7. Zlepšete procesy

Růst advokátní kanceláře bez organizačních pravidel není vůbec jednoduché. Pracujte se  správnými lidmi a zaveďte procesy, jinak vaše režijní náklady velmi rychle předběhnou vaše příjmy. Pokud jde o procesy, v tom vám velice dobře pomohou technologie.   

Jak na to?

Správný software vám pomůže mít věci více zorganizované, zautomatizujete jednoduché procesy, budete mít včas zaplaceno a klientský servis, který poskytujete, bude ještě lepší. Strávíte méně času nad administrativními úkoly (úkoly, které nevydělávají), a získáte více času na placené úkony, rozvoj kanceláře, marketing a dalším aktivitám, které jsou pro růst důležité. Ideální software neexistuje. Počítejte s tím, že budete nějaký čas testovat. Odměnou vám bude, že vyberte tu, která vašim potřebám bude odpovídat nejlépe.

8. Zbavte se starostí o kancelář. Pronajmětě si ji!

Cítíte stále dokola, jak vás starosti o chod kanceláře zdržují od účtovatelné práce? Jak stále dokola řešíte starosti s asistentkou nebo koncipientem? Že nemáte a ani nechcete mít čas řešit podružné práce jako volání instalatéra nebo kopírování dokumentů?

Jak na to?

Jurispace má pro vás řešení! Máme zde kanceláře navržené přímo pro potřeby advokátů a odbřemeníme vás od všeho podružného. Pronajměte si zde kancelář a začněte se konečně věnovat jen rozvoji své advokátní praxe. V Jurispace se o celou správu postaráme. Od zajištění kanceláře přes vyřizování pošty a servisu pro vaše návštěvy po zpracování lehkých právních úkonů, díky čemuž se s klidem můžete věnovat větším zakázkám. V čem je Jurispace lepší než jakýkoli jiný coworking? Jurispace se zaměřuje přímo na potřeby advokátů. Kromě pronájmu kanceláří a zasedaček  nabízí cenné rady pro rozvoj advokátní praxe, které vychází ze zkušeností samotných advokátů a které jinde běžně nedostanete. Zarezervujte si úvodní schůzku s prohlídkou!

Zakladatelka a CEO Jurispace s.r.o.
Advokátka se specializací na ICT právo pro vztahy v EU/non-EU. Pátým rokem vede vlastní advokátní kancelář. Autorka úspěšných DIY právních setů. Vede netradiční workshopy o právu ochrany dat a jak vést úspěšnou advokátní kancelář.

Další články, které by se vám mohly hodit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *