Jak vytvořit perfektní homeoffice pro advokáta

Jakmile se rozhodnete začít svou právní praxi z domova (takzvaně z homeoffice), prvním krokem, který byste měli udělat, je zamyslet se kdy a jak se vám nejlépe pracuje. Měli byste také vzít v potaz své silné a slabé stránky. Nemyslete na představu „typické kanceláře“ a začněte tvořit kancelář, ve které se vám bude dobře pracovat. Ano vám.

Najděte si “své” místo

Určete si konkrétní místo ve vaší domácnosti, které bude vašim pracovním prostorem. Přednostně by to měla být samostatná místnost s dveřmi, které můžete zavřít, aby vás nikdo nerušil. Měl by to být pokoj, který nejvíce odpovídá vaší osobnosti. Jestliže se vám dobře pracuje ráno, vyberte si pokoj, který je na východní straně.

Myslete také na dostatek místa pro všechny vaše spisy, šanony, knihy a dokumenty. Je také dobré počítat s nějakým prostorem navíc jak se vám bude praxe rozrůstat.

Zvažte úpravy místnosti

Pokud se ve stávajícím pokoji necítíte dobře, zvažte rekonstrukci. V této místnosti budete přece jen trávit hodně času. Nechcete-li nebo nemůžete-li investovat, udělejte si radost a proveďte pár malých dekoračních úprav. Celkově jde o to, abyste se v místnosti cítili co možná nejlépe.

Zaveďte systémy

Zavedení systémů vede k vyšší produktivitě. A vyšší produktivita znamená více účtovatelných hodin. Kromě toho i úsporu času, protože nebudete nic hledat. Budete vědět, co máte kdy dělat, jaké máte termíny. Nezmeškáte lhůty a nebudete se muset trapně omlouvat.

Nenechte se vyrušovat

Profesionálové, kteří pracují z domova, se mohou mnohdy obtížně dostávat do pracovního režimu. Je hodně věcí, které vás mohou rozptylovat: zapípá prádlo v pračce, zazvoní pošťák, děti nezbedně utíkají od chůvy. Podle Ariho Meisla, autora Art of Less Doing, každá minuta vyrušení od práce představuje dalších 23 minut než se do ní zase zpátky ponoříte. Což je poměrně hodně, když si uvědomíte, že v homeoffice pracujete zpravidla 6 hodin denně (neboť vedle toho se staráte o děti nebo o rodiče).

Nešetřete na technologiích

Díky dostupným technologiíím nebylo zahájení právní praxe z domova nikdy jednodušší. Otestujte aplikace na vedení právní praxe, CRM systémy, správa dokumentů a vyberte si takové, které nejvíce odpovídají vašim potřebám.

Za některé věci se však vyplatí si připlatit. Například za rychlejší internetové připojení. Oceníte to při skype konzultacích s klienty nebo při přímém online vysílání. 

Kupte si také dobrý monitor.  Právní praxe je přece jen z velké části o práci s dokumenty a často máme otevřeny více než dva soubory současně. Veřte, vaše oči vám poděkují. Dnešní pestrá nabídka monitorů uspokojí jak zastánce stolních počítačů, tak příznivce notebooků.

Choďte mezi lidi

Vaše domácí kancelář vám může stačit pro tzv. zákulisní právní práce, tedy práce, které nelze vidět (sepisování návrhů, rešerše, telefonní konzultace),  ovšem pro schůzky s klienty, zaměstnanci anebo protistranami v domácnosti příliš praktické není. Navíc ani jim samotným to nemusí být příjemné.

Nejčastější alternativou jsou kavárny. Mějte však na paměti, že advokacie je především o povinnosti mlčenlivosti a probírání případu nahlas nebo využívání veřejného Wi-Fi připojení na internet nejsou úplně v souladu

Home office je ze začátku velmi osvěžující, ale časem se může proměnit v otravnou izolaci. Než se tomu stane, vyjděte čas od času ven. Zajděte si například k nám do Jurispace na kafe nebo na workshop Ostrý start vlastní advokátní praxe.

Jak se daří v home office vám? Čeho si nejvíce ceníte a co vám nejvíce chybí? Podělte se sem do  komentářů nebo mi pošlete email.

Zakladatelka a CEO Jurispace s.r.o.
Advokátka se specializací na ICT právo pro vztahy v EU/non-EU. Pátým rokem vede vlastní advokátní kancelář. Autorka úspěšných DIY právních setů. Vede netradiční workshopy o právu ochrany dat a jak vést úspěšnou advokátní kancelář.

Další články, které by se vám mohly hodit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *